Drikke

Smoothien med det rare i

Jeg har allerede skrevet om det rare jeg har i skapet mitt, men nå handler det altså om hva jeg har puttet i smoothien. Vanligvis pleier jeg å ha noen få, faste ingredienser, slik som banan, vann, litt spinat eller grønnkål, bær av noe slag, kanskje litt havregryn og litt ingefær. Denne gangen derimot utfordret jeg meg selv og blandet det meste oppi, til og med litt tørket kornblomst. Resultatet? Jo, sabla godt! Fargen derimot kunne vært bedre, men den var flott og rosa helt til spinaten fant sin vei oppi.

Okeiokei, dette er vel egentlig ingen ordentlig oppskrift siden jeg ikke tok nøyaktige mål, men det har jeg forsåvidt aldri gjort når smoothiemekking står på programmet. For meg er smoothie litt sånn «ta det du har»-drikke. Er ikke så interessert i nøyaktige mål, men heller at resultatet smaker godt.

For de interesserte så har jeg skrevet ned sånn ca. mengde av de ulike ingrediensene. Noe kan unnlates, noe kan dobles. Smak deg frem.

19263984_1575582945845515_1482800611_o

Oppskrift

  • Saften av en halv grapefrukt
  • En skvett soyamelk, eller annen type melk
  • Vann, til ønsket konsistens
  • ¼ fryst avokado
  • En neve bringebær, ferske eller frosne
  • En neve fersk spinat, eller grønnkål
  • 1 ts mandelsmør, eller annet nøttesmør
  • Noen røde druer
  • 3 myke, små dadler, evt. annen søtning.
  • Litt nypepulver, kan utelates

Ha alle ingrediensene i en kjøkkenmaskin/foodprosessor og kjør til en jevn masse. Juster med mer vann om nødvendig. Hell over i et glass og topp med det du skulle ønske, for eksempel granola, kanel, puffet quinoa (som på bildet), blomster… Nyyyyt ❤

Legg igjen en kommentar

